Thursday, May 21, 2009

rasa hati

soal perasaan ni boleh dikatakan soal yang remeh untuk dikecoh-kecohkan.apapun ia tetap memberi impak yang besar terhadap diri saya,sejak cuti sminggu 2 ni saya hanya duduk rumah dan tak bnyak nak buat kerja,rsa mcm nak cr kerja tap tak tau apa krja yang sesuai,mnghabiskan msa kat rumah dgn menonton tv n surf internet n kadang2 je rajin mnulis apa2 utk blog...tugasan yg dberi mngupdate blog tap sejak 3 artikel yg dah dberi makn rsa dri ni blum pandai mnyusun kata2 dan byk lg ilmu yang saya tak tahu..bca blog ustz2 lain mmg mngusik jiwa,hmm.. kelebihan yang Allah bg kat diorang mmg hebat.terbca stu bku yang mngatakan kita mmbca jgnlah atas sbb untuk bijak berbicara dan perluah hanya kerana Allah kerana yg mnuntut ilmu ni ada 3 golongan, yang btul2 krn Allah,yg rsa bagus tap sbenrnye tak,dan yg terang-terangan mmg jenis tak ikhlas apabila dh ada ilmu ni,kbnyakkn golongan hak no 2 ni,saya makin keliru sbb selama ni sy tak prnah terfikir bnda tuh dan sy terasa yg sy mmbaca apa2 bku untuk mnigkatkan skill dlm pnulisan je.bertapa jahilnya saya dan saya berharap sgt yang apa2 yang saya buat adalah kerana Allah,kita tak boleh langsung lupakan Allah sbb syaitan ada cra nak menyelinap hati yang kadang2 lupa kat Allah...takut sya msa bca bku tuh krna rsa mcm terkena kat batang hidung sendiri..kadang2 byk cerita golongan ke2 ni yang mnghadapi azab ketika alam kubur dan Nauzubillah kalo kita dalam golongan mcmtuh,semoga diberi petunjuk oleh Allah.....dan tidak sesat dalam memperjuangkan agama Allah,kepada rakan2 lain bantulah saya krn Allah dah temukan kita untuk kita saling bantu membantu

No comments: