Saturday, February 20, 2010

Alumni Surau Al-Irfaan Kolej Matrikulasi Labuan

Dapat maklumat dari abg saya pd 19 akan de satu prjumpaan Alumni Al-Irfan..mule2 rasa mmg malas nk pegi ataupun mmg tak nak pegi..terfikir jugak,pe lah alumni Irfan bleh bagi yang study d semenanjung,siap plan lg nk p Times Square hr jumaat tuuh,alasan nak tenangkan fikiran...target dlm diri nk bangun awal pagi supaya tak sayang duit kalo dh msuk time square,leh laah main lme2..tgk jam..Mashallah,dah lambat sgt,so planning nk dok bilik je...tetibe abg call ckp member die dtg UKM n akn amik saya..nak cakap malas nk pegi macam kejam sgt laah plak,so anggap laah ni mmg ketentuan Allah untuk sy p perjumpaan Almuni niih..

Brader tu pun jemputlah sy dan 2 org akak KML yg lain,sampai je tmpt program terus saya rasa sgt seronok,jmpe kwn2 lama KML...MashaAllah tak terbayang seronoknya saya msetuuh,sbb sy suke sgt adalah sy rindukan prcakapan dilek sabah dr orang yang alim2 niih..rse sangat comel dan cute..hahahaha,mmg dorang sgt sweet,lembut dan mcm2 lagi..sy bleh ktekan itulah prbezaan antara bdk J semenanjung yg mantop2 dan bdk2 J Sabah yg sangat sweet walaupun yg dtg ke prjumpaan itu bukanlah JIK semuanya,sgt tolerate n open minded...bestnye hidup ini


Proses brain strom bermula,dari situ bru sy nampak kepentingan Alumni Irfan ni sebenarnya..barulah sy tahu ada 4 org yang telah masuk Islam pd sesi lepas,bru sy tahu S.W.O.T setiap unit,bincang pnye bincang muhasabah pnye muhasabah,sy sgt2 bersyukur pd waktu itu kerana Allah memilih saya untuk ke perjumpaan ni,sbb tahun lepaas sy tak pegi pun.Esoknya kami mengadakan sesi perbincangan by unit,sy stu kumpuln dgn 2 orang dr tawau,sepanjang kami brbincang tak henti2 aku sengih2 sorang2 dengar bdk ni ckap sleng tawau,sgt cute jugaak..mengigatkan doraang ni dgn sahabat lama ..

tiba dah nak balik,Ust Zul soh kami2 sume buat kesimpulan n resolusi utk diri sendiri..tak pernah de org soh wat resolusi utk diri sendiri,sgt terpegun sbb pe yg kte ckp kte kne buat..so bg pnye bagi,de stu part yag sy tak lupe sbb ayat adk ni ketepek kne kat muke saya..adk tu ckp gini..kita kena bersyukur sebab Allah bagi kita sibuk dengan hal2 macamni,berbanding kalau kita diberi sibuk dengan benda2 lara'..ni lah ayat die sebijik,sbb saya salin ayat niih.. sbb teringat plak niat sy mule2 utk p times square,ngeg gak kte ni kadang2..byk2 lah istighfar ye kawan2 dan diri sy


itu lah excited die lebih sket,almaklumalah rindu kat sabah dah sgt niih...n saya harap Alumni Irfan akan terus berkembang dengan jayanya bagi mengikat tali silaturahim kita sesama Islam dan dalam menyambung perjuangan kita untuk memberikan kefahaman kepada non muslim di Matrik Labuan yg sy yakn oarang didalamnya berpotensi utk di tarik ke agama tercinta kita ini,Islam..bagi yg tak pegi..bah,rugilah ko sana,enda aku tau mcmna mo bilang lagi tau...

No comments: