Monday, March 22, 2010

UMNO dah makin parah..

Politik Malaysia sentiasa berubah dari hari ke hari dari jam ke jam dan dari saat ke saat..perkembangan politik Malaysia dengan pelbagai isu kadag kala memberi saya satu tanggapan,dalam politik apa sahaja boleh berlaku walaupun bila kita fikirkan ia agak mustahil,bagi laah apa bentuk perundangan sekalipun,hujah,kaedah saintifik dan berdemostrasi ia tetap akan berlaku mengikut kepala si politikus itu sendiri.Golongan ini kadangkala mempunyai kuasa yang  melibihi kuasa yang dibenarkan.Semuanya berpunca dari menjaga kepentingan masing2 dan sikap kronisme itu sendiri.Isu lain dimainkan bagi menutup isu sebelumnya,dan begitulah seterusnya..apa yang saya dapat simpulkan sekarang adalah Kerajaan pemerintah  mengahadapi masalah besar bagi isu-isu yang tidak akan selesai tanpa pndedahan yang secara total.Media masih memainkan isu selamat dan menutupi kesalahan golongan berkepentingan.

Apa yang  saya pelik adalah,mahasiswa yang merupakan golongan intelektual masih boleh mengeluarkan kenyataan bahawa mereka tidak minat pada politik.Maaf jika saya katakan anda adalah golongan yang pentingkan diri,semua yang berlaku mempunyai politik yang tersendiri,bagaimana sesuatu undang-undang yang diputuskan boleh memberi kebaikana dan keburukan kepada kita dan rakyat yang lain adalah sesuatu yang harus kita fahami,apakah hak yang patut  diperolehi sebagai rakyat Malaysia harus dikaji betul2..dan juga hak pemerintah yang tidak lain  mentadbir negara dan memberikan perkhidmatan kepada rakyat tapi bukanlah memenuhkan poket sendiri dengan projek2 dan tender2 yang berjuta-juta.

UMNO sebagai sebuah Parti politik yang diterima kebanyakan rakyat sejak 50 tahun dahulu (tap tak tau lah PRU akan datamg nii) sepatutnya berusaha membersihkan nama mereka di mata rakyat dan bukanlah lebih menjadi sebuah parti yang yang permukaanya kelihatan bersih tap didalamnya Mashallah..mmg tak dapat diselamatkan sudah..isu peribadi golongan pemimpin UMNO sendiri,rasuah,kehilangan enjin dan  banyak lagi bagi saya satu isu yang tidak dapat di maafkan tapi harus diselesaikan dengan sebersih-bersihnya dan keluarkan kepada umum siapa dalang disebalik kehancuran ini.Saya secara ikhlas bukanlah peminat kepada parti ini kerana sudah banyak perkara yang saya rasa tak dapat dimaafkan dan perlembagaanya sendiri sudah tidak berlandaskan Allah dan Rasul..jika perlembagaan sendiri sudah tiada perkara utama ini maka secara ringkas saya dapat tafsirkan UMNO akan semakin parah dan parah sehinggalah  menjadi UMNGOK..




                                   UMNO


                                                                                TO
                    


  

       


Propaganda yang dimainkan media tidak lain hanya ingin mengaburi mat jutaan rakyat Malaysia,dan sebagai mahasiswa yang mempunyai lebih peluang untuk mencari maklumat sebenar melalui medan bacaan,Internet dan blog dan juga perbincangan secara masak dengan rakan-rakan yang hebat dalam menganalisis isu semsa dan mungkin juga mendengar sendiri forum2 atau ceramah yang banyak dianjurkan di tempat kita belajar ini.Cari lah berapa banyak pandangan pun,dan akhirnya kita sendiri dapat membuat keputusanya dan keputusanya itu haruslah dilaklarkan pada kertas undi untuk PRU akan datang ini..dan Alhamdulillah saya akn menjadi 21 tahun pada bulan 7 ini dan hak yang paling saya tunggu2 sebagai rakyat Malaysia adalah mendaftar undi..weeeeee.Saya pernah dengar dari cikgu saya,jika kita tidak turun mengundi..apabila berlakunya darurat kita tiada tempat untuk memohon perlindungan..adakah ia satu fakta yang betul atau tidak saya tak pasti,tapi walau apa pun marilah kepada sahabat2 yang sudah 21 tahun cepat2 lah daftar mengundi..

SALAM PERUBAHAN MAHASISWA UNTUK MALAYSIA YANG TERCINTA...

No comments: