Wednesday, June 2, 2010

pe dah jadi??

Assalamualaikum. ..


sebenarnya kalau kita kaji betul2 AUKU ni die mcm dah xleh pakai..sebab apa??sbb apa yg saya nampak dalam byk undang2 dalam AUKU ni hnya undang2 yang brkaitan ngan politik je nmpak d highlightkan...kalau ia d laksanakan apabila mahasiswa itu trlibat dgn UMNO ,PAS ,PKR MIC atau GAS (hehhehe) sekalipun haruslah dihukum sama rata..tap tak prnh plak sy dengar Mahasiswa yg trlibat dgn UMNO dkenakan tindakan..tap digalakan pntadbiran lg ada,hmm..mcmne sy bleh katakan tindakan akta ini adil kpd semua pihak,

ketika saya first year..sy masih ingat saya ada join satu program anak negeri yg mmg ngeri kuat UMNO dgn ok je mnjemput org2 UMNO utk mmberi ucapan..mse sy dengar ucapan pemuda UMNO bahagian pe ntah d sebuah negeri Johor..ooppss...sy trfikir ini mrupakan program mndapat klulusan PPP dan sy tgk tentaif dlm krtas keje mmg terang2 tulis nm UMNO kat situ mnyebabkan sy musykil mcmne bleh dpt klulusan dan time tu sronok bukn sbb jmpe org UMNO tap sbb ingatkan AUKU dah takde..tap bukn nk berlagaklah,dgr abg2 UMNO tu bg ucapan mebanggakan prtubuhan mrk sikit pun tak trasa nk sokong UMNO..sorry to say,sy dh dtarbiyah dgn PAS olh my family laaah,so sia2 pngorbanan je anggap aku leh trpesong ngan dakyah korang sume..

Tap itulah hakikat yg kne diterima..jgn krn mrk ada kuasa dan bleh mlakukan apa sahaja,prjuangan mahasiswa dalam front lain akan trbantut..kite dh besar,dh leh mngundi pun..pe kejadahnya soh kite tak trlibat dgn politik lak..saya pun tak kisah kalo de student2 nk join puteri putera muslimat or pemuda apa parti sekalipun..mreka brhak dan mreka perlu untuk at least daftar pemilih untk PRU d Malaysia..masalah tau kalo dah mahasiswa yg otak pndai n msuk U ni tak daftar pmilih..kalo bukn dorang takkan remaja2 yg kat pusat serenti or mat2 rempit nk mngundi lak..hancur Malaysia kalo gitu,pikir lah balik AUKU ni camne k.releven ke tidak??saya pnye jwpan NO!!!!!!

No comments: