Friday, October 29, 2010

Sifat baik hati

Salam

Dalam meniti arus kemodenan,makin lama norma2 simple seperti baik hati kurang terdapat dalam hati dan sanubari penduduk bumi.Kalau saya free,saya suka melihat video2 peperangan,penyembelihan manusia,manusia di robek perutnya,gambar ibu mengandung dibunuh dan anak masih terdapat dlm perut tap sudah kaku kematian,melihat video 2 org kanak2 ditembak kaw2 oleh tentera US d Iraq dan mujur terdapat askar US yg masih baik hati menolong anak kecil itu tatkala berperang dengan maut,manusia dibelasah kerana mencuri,rompakan bersenjata dan sebagainya.Dahsyat kan hobi masa lapang saya,tap sy xleh tgk vidoe2 hantu kalo xde teman hahahaha...pelik bin ajaib.

Itulah keadaan dunia sekrang,sifat baik hati yang sepatutnya ada kat semua orang dah lupus,pupus,hapus dan mampus dalam sanubari ramai orang.Macamna nak pupuk sifat ni,baik hati bukan bermaksud bodoh..sy harap pembaca faham dengan satement ni.Baik hati yang saya war2kan katsini bukanlah seperti situasi...najib membentangkan bajet 2011 dengan mengatakan isu2 remeh seperti kelambu,seluar dalam,bedak talkum dan sebagainya dan kita dengan baik hatinya mengatakan,waaaaaaa PM kita sangat mengambil berat.NO!!!!!!! salah tahap gaban aaah kalo nak baik hati macamtu,xde maknaye.

So,saya seyesly sangat suka dengan orang2 yang baik hati ni..baik hati dapat di describe seperti buah jatuh kat supermarket then de org tolong angkatkan,de org nk melintas di garisan zebra dan ada yang berhentikan motornya,org dalam kesusahan ditolong,barang member tertinggal kita tolong bawakan,member xde duit nk mkn bwalah die p kenduri kat masjid kalo kite xde duit nk belanja die, nak tumpangkan motor selagi terdaya motor tu nk naik nek bukit KIY,FST,Fpend dan Zabba and banyaklah perkara2 yang baik hati yang boleh saya nampak.Saya nak sangat jadi org baik,tap kadang2 kata2 saya kasar dan tulisan2 saya mengkritik sape2 laah mnyebabkan org kata "mulut longkang" tap entahlah saya xleh tahan aah dengan manusia2 yg nmpak baik tap zalim pd hakikat.Saya akn terus berusha dan brusaha mnjadi seprofasional yang mungkin kepada semua orang..manusia tida betulnya setiap kali tindakanya,mesti ada kekurangan,kecatatan,nafsu durjana,dosa dan noda.Apapun berusahalah menjadi manusia dan makhluk Allah yang baik hati k.

Sweet





VS

kerek

8 comments:

Ahmad Tajuddin said...

gilerr bah...ana ni da termasuk dalam golongan yang baik hati lum??

Siti SArah Ahmad Rusli said...

not bad laaah ata..sama2 kita berusaha

Anonymous said...

u r one of the people who always treat me kindly and help me during my hard time... n i like this post soo much.. really poured from your heart.. May Allah bless us in every single breath that He'd given us... Luv u...

Siti SArah Ahmad Rusli said...

if i noe how u r..i will treat u for dinner

melbel said...

sarah!!!!pantang kena puji sket caiiir.. kitowg pn nk dinner jgk.. xdpt dinner pn xpe, steamboat pn boleyy la..

Siti SArah Ahmad Rusli said...

hahahha..ala akk 2 ni,org berbudi kita brbahasa org mmberi kita merasa..sy x tau nk balas apa.. sogan eeh.(- _ -)

Ahmad Tajuddin said...

salam kak..tuk kasi comment reader-friendly,ubah setting comment kepada pop-up window...

Siti SArah Ahmad Rusli said...

Wassalam ata..ooh yeke,akk dh tukar seeting.nampaknya selama ni blog Pun Boleh kurang mesra pembaca,tqvm ata