Friday, November 26, 2010

Kesenangan juga adalah ujian dari Allah

Rasa sayu membaca kisah Siti Esah yang merupakan sahabat saya dari Kolej Ungku Omar yang sama2 mnjadi PACA ketika PRK lepas.Beliau telah meninggal dunia dalam kemalangan pulang ke kampung di Kelantan.Kisah kepayahan keluarga Siti saya terbaca d blog GAMIS baru2 ini kerana seorang ibu tunggal yang baru kehilangan seorang anak sulung dan berusaha membesarkan anak2 kurniaan Allah.Ramai sahabat2 saya yang merupakan dari golongan susah dan ramai juga sahabat2 saya dari kalangan orang yang senang dan berada.Kesenangan yang Allah bagi perlu dilihat sebagi satu ujian bagaimana untuk kita menguruskan duit,ke mana kah duit itu disalurkan,adakah hanya untuk kepentingan kita dan keluarga sahaja,adakah digunakan untuk jalan Islam dan sebagainya.Cerita pasal duit,ia merupakan isu yang agak sensitif..ada yang suka dilihat kaya,ada yang rasa hina dilihat miskin dan ketahuilah semua yang berlaku ada hikmahnya antara kita sedar dengan hikmah itu atau tidak je.

Payah saya nak tulis entry ni,sbb saya rse ia x dapat diluahkan dengan kata-kata.sampai sini sahaja k///

Wassalam

No comments: