Monday, May 20, 2013

Adam Adli..

Assalamualaikum,

Saya tak pernah bercakap panjang dengan dia. Tapi saya tahu insiden dia menurunkan bendera Najib Razak di bangunan UMNO dulu-dulu. Pastu ditambah lagi dengan demo di depan UPSI yang mendapat kritikan yang agak memberansangkan dan banyak lagi. Secara peribadi, saya pernah berjumpa face to face dengan mamat ni ketika dia dimasukkan dalam lokap Tanjung Malim dan saya yang semangatnya ajak kawan-kawan UKM pergi tengok keadaan dan bersoladariti disana dengan kawan-kawan mahasiswa lain, di Occupy Dataran Merdeka yang ada samseng jalan kebun gi rosak-rosakan khemah. Dia nampak macam rakyat biasa, hisap2x rokok makan dan minum juga biasa. Tapi luar biasanya, dia seorang yang berani. Ada yang lebih berani dari dia?ye memang ada.. Saya sokong hatta kamu dari UMNO dan ISMA sekalipun, dan saya juga tak kisah bersoladariti dengan orang lain untuk at least menyokong tindakan berani sesiapa sahaja yang melawan kezaliman. Sifir saya mudah, bila melibatkan manusia yang sanggup berkorban untuk menentang kezaliman dengan keberanian yang Allah anugerahkan pada susuk tubuh itu, maka selagi ia tidak bercanggah dengan syarak saya akan menyokong mereka.

Apa yang saya sedih adalah, bilamana ada yang menyindir, memperkecilkan malah berseronok atas kezaliman yang telah dilakukan ke atas orang yang menentang kezaliman seperti mamat ini. Saya berfikir banyak kali, dan berfikir... tadaa!!!!keluar satu benda, pemikiran saya tidak serumit itu dan saya masih tidak faham keperluan ayat-ayat melekehkan yang  keluar.Ya..betul, jalan perjuangan tidak ditaburi dengan bunga-bungaan tapi masalahnya yang jalan tidak ditaburi dengan bunga-bungaan juga antara yang memperlekehkan.Nampak tak permainan dia? Sebagai orang yang rasa bertanggungjawab untuk membantu rakyat marhean yang berlambak lagi di luar sana, yang mengundi dan SABAR walaupun ada penipuan dalam PRU, harga barang boleh jadi naik mendadak, hutang negara kembali meningkat dan banyak lagi kerisauan. Kumpulan radikal seperti ini diperlukan at least menjadi pencetus rakyat marhean diluar sana untuk tahu yang ada susuk tubuh untuk sanggup dikorbankan demi kepentingan rakyat lain.

Ada juga saya tidak mempersetujui  kata-kata Adam Adli, tetapi adalah lebih menghinakan bila saya mendiamkan diri bila melihat Adam Adli dizalimi kerana menentang kezaliman. Musuh saya sekarang bukanlah Adam Adli, tapi penzalim di atas sana yang hanya menggunakan hukuman ke atas mereka yang menentang.Musuh sudah jelas, saya tak perlu menambah musuh lagi, cukup dengan satu musuh yang nyata. Dan yang lain saya sebut mad'u iaitu orang yang perlu didekati.So..come on, orang-orang PAS, jiwa kita mesti tenang, minda kita kena positif, fikiran kita harus laju untuk mematahkan serangan dari musuh sebenar berbanding dok bising-bising dengan golongan mad'u.

Saya mendoakan, saudara Adam Adli untuk kuat dan tabah mengharungi dugaan yang tak putus-putus menimpa kamu, Allah tetap bersama selagi kamu sentiasa mengigati Allah.Solat jangan tinggal, rokok jangan hisap jaga kesihatan dan lawan tetap lawan!!!kalau diikutkan kronologi dugaan beliau, saya kira ramai dah maklum mahasiswa UPSI ini mengambil TESL dan digantung pengajian selama 3 sem gara-gara menurunkan bendera Najib Razak.Korang ada??xde weyhh...saya yang extend setahun pun dah kena macam apa ntah..berat dugaan, sabar ye bro..ramai menyokong perjuangan kamu termasuklah saya dan k.mell..





With Love
-Sarah Jevo-

5 comments:

nurulsyamila said...

entry paling best sebab ayat last buat kita tergelak! terbaikla!

Unknown said...

haha.. penyokong tegar =)

Siti SArah Ahmad Rusli said...

tu lah..td msuk tv lepas kuar court rambut dia kne terbang2x angin..style gile,haha..
walaupun ada bnda yg tak brsetuju dgn dia, tp ada bnda kite boleh garap(ayat baru) dari beliau Insyallah :-)

Anonymous said...

UT/UT/UT/UT/UT/UT/UT/UT/UT/UT

Anonymous said...

六房间免费交友有缘网 , 免费交友有联繫方式 , 免费徵婚交友网站 , 单身男女免费交友网 , 一夜情免费交友 , 寻爱网 , 视频聊 , 毫米聊视频社区 , 看聊天室视频 , 国际聊天室