Tuesday, December 21, 2010

Yang kau ni dah kenapa???

Hadoyaii..
rasa geram aah dengan sapa2 yang nak marah2 x tentu pasal,tau tak marah tu memenyampahkan?...eeeeeiii bnde yang tak perlu dimarah jangan nak marah,cakap elok2 sudah,adakah saya tengah marah?yes of coz sbb sy antara salah seorang yang dimarah,kena marah secara direct?sy x kisah sbb senang nak jawab balik..kena marah secara maya ni membuatkan sy rasa malu dengan orang lain...x bleh ke menghargai sket pendapat org lain,nak bangkang pun x boleh ke cakap elok2,saya ada hati dan perasaan walaupun kadang2 saya buat2 tidak berperasaan,masalah hati je semua ni,so what?sy ada hati,tap saya berapa kali dengar jangan kerana merajuk dengan seorang mangkok perjuangan Islam ditinggalkan,sorry terkasar bahasa pulak,at least mangkok boleh digunakan untuk hirup sup ayam or mangkok tepen/mangkok tingkat yang bleh letak nasi n lauk pauk bagi kat jiran sebelah.


Tiada niat lain dalam penulisan ini melainkan untuk memberi kesedaran pada saya dan orang lain untuk pandai2 menahan marah,saya x kisah kalo korang nak marah dengan Bush,UMNO,UPCO or whatever,tap dengan sahabat,dengan pimpinan kita kena beradab.jangan ada niat nak marah seseorang tu untuk memalukan dia,selagi boleh tak marah tanpa memalukan as well as pendapat kita dilontarkan,buatlah apa cara sekalipun.Saya bagi contoh,Katakanlah kita menegur sikap sahabat,janganlah tegur kat wall Facebook,nnti malulah kawan kita dengan orang lain..kan boleh je bag mesej atau sms.Maruah beb....macamnilah,kita andaikan kita berada kat tempat member kita tu,apakah rasanya?haaaa rasakan!!

Cukuplah sekadar itu luahan hati dan sanubari ini,kerja islam banyak,sem ni unit pun byk,saya harus tenang dan cool dengan macam 2 provokasi musuh,Pilihan raya Umum pun mcm x lama lagi,harap2 dapatlah saya mengundi parti kesayangan saya selepas beberapa kali gagal mendaftar sebagai pemilih.Macam2 propaganda buruk ,hangit,pekung n busuk yang musuh sedang mainkan,kita?janganlah jadi macam mereka nanti kita tidak ada bezanya dengan mereka padahal apa yang kita bawa ini adalah amanah Allah yang paling bersih,suci,tulus dan adil.Wallauhalam n maaf jika kata2 dalam post ini agak tidak cool,sometimes we win ,sometimes we lose..cuba teka ayat mana ni?

Nikmati hidup....ingati akhirat


Tambahan penyataan;disebabkan ada yang memberi saya sms kerana rasa saya marah kat dia dalam post ini,percayalah...saya tidak marah kan siapa2 semua,anggaplah post ini sebagai langkah pengawalan marah yang terlebih dramatik dari saya ok?Sama2lah kita menjadi manusia setenang  mungkin bak kata pepatah,"air yang tenang jangan disangka tiada buaya".

4 comments:

szi said...

alamak, sy tmasuk x dlm snarai mangkuk sup tu? kalau ada mohon delete ya.. ampun buk (-_-')

Siti SArah Ahmad Rusli said...

tak..awk termasuk dlm adik intan payung akk.^-^

Noraini Jumahir said...

ish.. jeles2.. abes nanie ni tahap ape kak?? nanie lagi baek dari intan payung akak 2..

Siti SArah Ahmad Rusli said...

nani....jadi teluk intan tmpt akk tinggal skrg k