Tuesday, July 19, 2011

Zalim vs Adil

Assalamualaikum...

Selamat menunggu Ramadhan Al-Mubarak kepada kawan-kawan yang saya kasihi sekalian.Penulisan saya kali ini adalah kebimbangan saya mengenai perbuatan zalim yang makin lama mengusai penduduk bumi dan bagi yang menentang zalim iaitu adil makin lama makin dipunah ranapkan.Ramai yang menganggap,tiada kerajaan zalim di Malaysia,mereka tidak menghalang kamu untuk solat,mereka benarkan kamu bekerja mencari duit,mereka tidak membunuh sewenag-wenangnya.Kenapa suka sangat menuduh mereka itu zalim,kata sahaja orang-orang alim tapi mencerca dan menuduh mereka yang tidak bersalah.Setiap kali,saya membaca perkataan-perkataan ini,saya jadi terfikir adakah kerana golongan alim-alim ini yang bersalah kerana tidak bijak dan tidak berhikmah dalam mengeluarkan kata-kata ataupun memang mereka-mereka itu yang jahil ilmu agama,tertutup hati dari menerima kebenaran ataupun memang mereka membenci ulama ataupun orang alim yang menegur kerana ketepek kat muka sendiri.Maka,kesimpulanya nak salahkan siapa pun susah,jadi hentikan salah menyalahkan yang rasa diri tu dah banyak dosa bertaubatlah dan bagi yang inginkan keindahan Islam tu dalam setiap masyarakat berfikir dan bertindaklah untuk kearah itu.Sesungguhnya jalan dakwah tidak ditabur dengan bunga-bungaan.

Aceli,saya kesian kat mereka-mereka yang dibuang U,dihadapkan ke mahkamah kerana dituduh menentang kerjaan dan sebaginya.Bukan semua kerajaan buat kita mesti sokong,ada sesetengah perkara bantahan itu perlu maka akan terjadinya chek and balance.So,pe masalahnye?bukanye die amik senjata nk pergi tembak sorang2...urm..bertindak zalim kepada yg tidak bersalah adalah berganda-ganda zalim mengkome..

k lah.salam

No comments: