Thursday, April 1, 2010

Kenapa bah kau berubah..kenapa bah??

Lirik lagu yg sering dimainkan d corong dan lohong...benar takkan bohong,bila rinduuu,terkenang mu sayangggg (lagu Faboluscat)...saya mula merepek nampaknya,perubahan apa yang saya canagkan disini,berubah itu perlu,tap macamna nak berubah dan apa yg perlu d ubah mungkin ramai yang tak tau...kalo menyebut pasal sikap,nk berubah mnjadi sstu yg lebih baik ataupun nk brubah sikap mnjadi jahat pun bukanlah mudah,saya tak ingat ayat ni dr sapa..kalo ada yg tau bgtau ya...ayat tuuh mmberitahu,aku percaya jika mulut gua ini berubah tempat,tap susah untuk aku percaya jika manusia itu berubah perangai...kesimpulan yang saya dapat dr ayat niih,manusia mmg susah nk berubah.

Saya bagi contoh,kalaulah mmg perangai die jenis yg kuat tido,adakah dia akn berubah kalo dia tak tido??jawapanya tak,sbb ramai yg dh tau dia kuat tido,dan apaila dia tiba2 tak tido dan kwn2 sekelilingnya pasti akn mngeluarkan prkataan yg berbaur...eh,ko dh bangun atau mungkin eh eh..joyah,aku mengigau ke apa..wlaupun sinis,tap kesisnisan itu sepatutnya d ambil serius oleh penguat tidur itu,so,lepas niih kalau nk tido ke apa agak2 laah ye..byk bnde lain kita dapat buat dgn mnggantikan masa tido tuuh dgn prkara yg lebih berfaedah,kalau dorang tnya..kenapa bah kau berubah...bg je senyuman ikhlas kpd si penanya..tap dlm hati rsa nk sekeh je,(xpe bru brniat nk sekeh blum sekeh lg) ,heheheh

Kalau kita melihat peubahan dalam konteks yg lebih besar,tidak lain tidak bukan..isu politik,ntah laah,sy nii bukn lah hebat sgt ilmu2 politik niih,tap mungkin d besarkan dgn suasana politik yg turun naik,baik jahat dan sebgaianya mnyebabkan sy suka mngulas lg2 isu politik..bru2 nii sy brsembang dgn seorang shabat silat sy,apabila sy brtnya mngenai front politik beliau..dia mngakui bhawa dahulunya bliau tidak suka dgn PAS utamanya sbb kawasan   penematnya adalah kwsan  kuat BN..tap bila die dtg UKM n strt dengar ceramah dlm youtube..dia mngakui tlh swing ke arah PAS..pndekatan yg berlainan dan sikap pemimpin itu mnjadi punca...perubahan yg saya kira amat memeberangsangkan..mahukan sstu perubahan,dan brusaha mncari agen prubahan itu..iulah guna agen penerangan dan tv rakyat (youtube) harus diguna semaksima mungkin...walaupun ia tak meluas,sekurang-kurangnya adalah agen penerangan di situ almaklumalah media arus perdana yg telah d bonekakan..


Akhir kata atau nk best lag akhir kalam dr saya..jika ingin berubah,berubahlah kepada yg lebih baik dan ia sememanganya senang shaja...cume istiqamah dan mendahului perubahan itu yang susah...so,apa yg senangnya??xde yg senang dalam dunia niih,dah jgn penigkan kepala anda..post ini tidak lain hanya ingin menceritakan tentang lagu stacy. ^ - ^.

No comments: