Tuesday, April 20, 2010

No title...

Saya mudah memafkan,tap sukar melupakan.saya tak dapat menipu diri sendiri dengan menyorokkan kekecewaan dengan lawak2 yang direka khusus utk mengubati hati yang terluka..kenapa perlu terluka,sedangkan mereka berhak untuk tidak menepati apa yang saya pohonkan..mereka semua berhak untuk tidak melayan apa yang saya pohonkan..saya manusia yang tidakmempunyai kesenangan itu,dan disebabkan kesukaran itu..saya memohon sesuatu dari mereka lagi sekali saya ulang mereka berhak untuk tidak melayanya..jadi kenapa mesti saya bersedih,sedangkan saya tidak berhak berbuat begitu..kerana saya juga manusia biasa yang mempunyai hati ,perasaan dan juga nafsu..tapi saya berakal untuk tidak membuat sesuatu yang hilang akal,mungkin semua ini tarbiyah dari Allah untuk saya..kadang2 kita lupa semua ini adalah tarbiyah dari Allah..kesusahan itu satu tarbiyah dan kesenangan itu juga satu tarbiyah..

Kenapa saya menulisnya didalam blog,meminta simpati??not at all..saya suka perkataan Its okaay,kerana maksud tersiratnya adalah semua yang terjadi pasti adalah hikmahnya..kita merancang dan Allah menentukan,kita berharap sesuatu yang baik,dan harapan itu bukanlah seperti yang kita harapkan.nak salahkan siapa??jangan salahkan sesiapa,ia adalah antara kita dengan Allah....jgn salahkan sesiapa kerana mereka berhak untuk membuat apa yang mereka suka,mereka mempunyai kelebihan disitu daripada saya..takkan nak marah dengan kelebihan yang mereka ada,terima segala kekurangan sarah..itu sifat meraikan orang lain dan meraikan diri sendiri...sabar itu sifat mahmudah..kita harus bersabar,jangan mengadu  dan marah-marah ia sifat yang tidak baik @mazmumah..penuhkanlah diri dengan sifat yang bai..kerana Allah mencintai hambanya yang memiliki sifat mahmudah..jadilah orang baik dan bersihkanlah hati..

Saya sangat sukakan orang yang berhati baik,kerana saya ingin menjadi orang yang baik hati..saya ingin menolong sahabat2 saya semampu upaya saya,saya inginkan keikhlasan dalam membuat sesuatu selama hidup di dunia,saya ingin mmencintai ilmu..karana saya takut menjadi hamba Allah yang rugi,saya takutkan api neraka,saya takutkan mati dalam keadaan sia-sia dan lastly saya sayang emak dan ayah saya.....sesungguhnya Allah adalah paling mengerti apa yang baik untuk hambanya..Wallahualam

No comments: